,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2014. november 27., csütörtök

~ DIÓMARCIPÁN ~






Sokféle diómarcipán elkészítési mód található a neten, nekem ez a recept volt a legszimpatikusabb.
 Igaz a dióbél nyúzása egy kissé megviseli az idegeinket, de megéri a fáradozást mert a dió sokkal lágyabb ízű lesz így. Egyébként nagyon könnyen lejön ez a hártyás héj, főleg ha szép nagyok a dióbelek, én bő egy óra alatt meg is voltam vele. 
Ez egy 1 : 1 arányú - egyszeres marcipán, hiszen a dió és a cukor azonos mennyiségű.
Különféle kiszúrókkal - díszítésre, csokival bevonva - bonbonnak - vagy akár töltelékként süteménybe, kiválóan alkalmas de csak úgy magában  megeszegetve is, nagyon kellemes ízvilággal lehetünk gazdagabbak.

Print Friendly and PDF
»HOZZÁVALÓK«
- 20 dkg hámozott dióbél
- 20 dkg porcukor
- 0 , 5 dl víz
- 1 ek méz

- A dióbélt dobjuk  forró vízbe és főzzük  kb 4  percig, ezt kis adagokban érdemes végezni, mert hamar kiszárad és nehéz tisztítani - én 4 adagban főztem  - majd szűrőkanállal szedjük ki és húzzuk le a héját.
- Terítsük szét egy sütőpapíros tepsibe és szárítsuk meleg helyen legalább 2 napig.
- Ezután daráljuk le diódarálón, majd a cukor felét hozzáadva ismét daráljuk meg kávédarálóban,  így nagyon finom szemcséjű keveréket kapunk.
- A vizet és a maradék cukrot főzzük addig amíg letisztul a keverék, majd főzzük még 2 percig hozzáadva a mézet is. Kissé hűtsük le és öntsük a cukros dióhoz. Kanállal keverjük össze, borítsuk deszkára és gyúrjuk jól össze.
- Csomagoljuk folpackba és tegyük felhasználásig hűtőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése