,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2014. április 27., vasárnap

~ CSIRKE SÓÁGYON ~





 A vasárnapi ebédünk ez a sóágyon sült csirke, paradicsomsalátával. Itt olaszo.- ban sok üzletben lehet mellénél szétnyitott, egész csirkét kapni - hozzáadott kis fűszertasakkal.
Én még a csirke belsejébe friss rozmaring ágat és zsályát is tettem, a többit pedig elvégezte a só és a sütő.
Aki még nem sütött így csirkét, mindenképp próbálja ki, ne féljen a hús nem lesz sós, a bőre ropogósra sül, a hús pedig nem fog kiszáradni - igazi grillcsirke hatás.


» HOZZÁVALÓK «
- kb 1 kg - os, egész csirke
- 1 kg nagyobb szemcséjű tengeri só
- rozmaring, zsálya
- 2 ek olivaolaj 

Paradicsomsaláta : 
- koktélparadicsom, olívabogyó,  1 gerezd fokhagyma, feta, olívaolaj, só, bors, bazsalikomlevél

 Én így készítettem : 
- A megmosott csirke belsejét a hozzáadott fűszersóval és kevés olívaolajjal bedörzsöltem, friss rozmaring ágat és még zsályát is tettem bele.
- A lábakat összekötöttem és ráfektettem, a tepsibe szórt sóra.
- Előmelegített, 180 °C - on, kb 1, 5 órán át sütöttem, fedetlenül.
- A salátához összedaraboltam a paradicsomot és az olívabogyót, átforgattam a fokhagymás olajban, ízesítettem, rámorzsoltam a fetát és pár bazsalikomlevéllel gazdagítottam.






1 megjegyzés: